Gå til hovedinnholdet Gå til menyen

Nasjonal IT-leverandør velger HK Link

Nyhet

June Uran Sundet

june@hklink.no

Det er med stor entusiasme og glede vi kan kunngjøre et strategisk samarbeid med Serit – en av Norges største selvstendige IT-grupper.

Sammen skal vi bygge videre på den innsatsen som Serit har lagt ned på å løfte merkevaren de siste årene, og bli enda kvassere på nasjonal og lokal markedsføring.

Da vi skulle velge nytt markedsføringsbyrå sendte vi ut kravspesifikasjon til ni byråer. Vi ønsket oss en samarbeidspartner med relevant erfaring og kunnskap innen IT, som kunne fungere som en «markedssjef» på deltid. Et byrå som var stort nok, og hvor vi samtidig ikke ble en liten kunde. Dessuten var det viktig for oss at byrået hadde alt av kompetanse in house

- Richard Hægermark, administrerende direktør i Serit

Oppgaven vi fikk fra Serit var todelt. Vi skulle skrive en artikkel om Microsoft Copilot, og levere en markedsplan for distribusjon av denne.

Vi fikk tidlig god kjemi med HK Link og gjennom hele prosessen var dere veldig «på» (på en positiv måte). Dere ba om å presentere tilbud og saker for oss i team og vi hadde flere teammøter og ansikt-til-ansikt møter underveis.

Til slutt satt vi igjen med to veldig gode kandidater. HK Link trakk imidlertid det lengste strået med tanke på deres proaktivitet, kompetanse, fleksibilitet og at dere hadde alt «in-house». 

Nå er den innledende innsiktsfasen - hvor vi har sett på marked, konkurranse og kundereise gjennomført. Vi har utformet en strategi som bygger på prinsipper fra inbound som metode. Innhold i kombinasjon med både betalte medier og SEO-arbeid vil være fokus for å nå målene vi har satt sammen med Serit. Og, i tråd med vår arbeidsmetodikk, er strategien dynamisk – med rom for eksperimentering. Slik skal vi sikre både raske resultater og langsiktig vekst.

Vi gleder oss til fortsettelsen!

 

 

June Uran Sundet

june@hklink.no