Publisert 16.04.20

Sporing og webanalyse


Sporing med HK Link innebærer blant annet:

  • Opprette Google Tag Manager – Alle andre script legges via GTM
  • Konfigurere Google Analytics – Oppsett/revisjon
  • Full revisjon av Google Analytics:  er det satt opp riktige filtre, hendelser og konverteringer, stemmer eventuell netthandelssporing, stemmer Analytics-data med egne data, og om Analytics er koblet opp riktig mot andre verktøy. I tillegg til revisjon av Google Analytics, setter vi opp det som trengs av sporing, piksler og målgrupper i de andre digitale kanalene. 

Opprette Facebook pixel (inkluderer Instagram)

  • Implementere script (egne skript/eget oppsett for «All Trafikk», «softkonvertering 1», «Primærkonvertering» osv)
  • Lage målgrupper (Remarketing og speil)
    • Alle besøkende
    • Alle som har gjennomført softkonvertering (Alle lagt i handlekurv, men ikke handlet)
    • Alle handlet/konvertert
    • Alle de som har vært inne på de ulike kategorier/viktige sider

Opprette Display Floodlight

  • Implementere script (egne skript/eget oppsett for «All Trafikk», «softkonvertering 1», «Primærkonvertering» osv)
  • Lage målgrupper (Remarketing og speil)
    • Alle besøkende
    • Alle som har gjennomført softkonvertering (Alle lagt i handlekurv, men ikke handlet)
    • Alle handlet/konvertert
    • Alle de som har vært inne på de ulike kategorier/viktige sider

Opprette LinkedIn pixel

  • Implementere script (egne skript/eget oppsett for «All Trafikk», «softkonvertering 1», «Primærkonvertering» osv)
  • Lage målgrupper (Remarketing og speil)
    • Alle besøkende
    • Alle som har gjennomført softkonvertering (Alle lagt i handlekurv, men ikke handlet)
    • Alle handlet/konvertert
    • Alle de som har vært inne på de ulike kategorier/viktige sider

Opprette Snapchat pixel

  • Implementere script (egne skript/eget oppsett for «All Trafikk», «softkonvertering 1», «Primærkonvertering» osv)
  • Lage målgrupper (Remarketing og speil)
    • Alle besøkende
    • Alle som har gjennomført softkonvertering (Alle lagt i handlekurv, men ikke handlet)
    • Alle handlet/konvertert
    • Alle de som har vært inne på de ulike kategorier/viktige sider


De fleste målgruppene vil lages i 3 nivå: siste 30 dager, 180 dager og 365 dager

Dersom du har spørsmål vedrørende webanalyse eller sporing det bare å ta kontakt, eller send inn skjema nedenfor.