Sporing med HK Link innebærer blant annet:
- Opprette Google Tag Manager – Alle andre script legges via GTM
- Konfigurere Google Analytics – Oppsett/revisjon
- Full revisjon av Google Analytics: er det satt opp riktige filtre, hendelser og konverteringer, stemmer eventuell netthandelssporing, stemmer Analytics-data med egne data, og om Analytics er koblet opp riktig mot andre verktøy. I tillegg til revisjon av Google Analytics, setter vi opp det som trengs av sporing, piksler og målgrupper i de andre digitale kanalene.
Opprette Facebook pixel (inkluderer Instagram)
- Implementere script (egne skript/eget oppsett for «All Trafikk», «softkonvertering 1», «Primærkonvertering» osv)
- Lage målgrupper (Remarketing og speil)
- Alle besøkende
- Alle som har gjennomført softkonvertering (Alle lagt i handlekurv, men ikke handlet)
- Alle handlet/konvertert
- Alle de som har vært inne på de ulike kategorier/viktige sider
Opprette Display Floodlight
- Implementere script (egne skript/eget oppsett for «All Trafikk», «softkonvertering 1», «Primærkonvertering» osv)
- Lage målgrupper (Remarketing og speil)
- Alle besøkende
- Alle som har gjennomført softkonvertering (Alle lagt i handlekurv, men ikke handlet)
- Alle handlet/konvertert
- Alle de som har vært inne på de ulike kategorier/viktige sider
Opprette LinkedIn pixel
- Implementere script (egne skript/eget oppsett for «All Trafikk», «softkonvertering 1», «Primærkonvertering» osv)
- Lage målgrupper (Remarketing og speil)
- Alle besøkende
- Alle som har gjennomført softkonvertering (Alle lagt i handlekurv, men ikke handlet)
- Alle handlet/konvertert
- Alle de som har vært inne på de ulike kategorier/viktige sider
Opprette Snapchat pixel
- Implementere script (egne skript/eget oppsett for «All Trafikk», «softkonvertering 1», «Primærkonvertering» osv)
- Lage målgrupper (Remarketing og speil)
- Alle besøkende
- Alle som har gjennomført softkonvertering (Alle lagt i handlekurv, men ikke handlet)
- Alle handlet/konvertert
- Alle de som har vært inne på de ulike kategorier/viktige sider
De fleste målgruppene vil lages i 3 nivå: siste 30 dager, 180 dager og 365 dager
Dersom du har spørsmål vedrørende webanalyse eller sporing det bare å ta kontakt, eller send inn skjema nedenfor.