I atferdsrapportene i Google Analytics får du informasjon om hva folk gjør på nettstedet ditt. Under nettstedsinnhold har du blant annet tilgang til rapporten Alle sider, hvor du ser hvilke sider på nettstedet ditt som er mest besøkt.
I tillfeller hvor du sporer to domener eller underdomener i samme visning i Analytics, kan det være greit å se hele URLen i Atferdsrapportene. På den måten kan du skille mellom visninger av forsidene på de ulike domenene. Uten at dette filteret er satt opp, vil du ikke få opp rotdomenet i rapportene, bare URI. Får å sette dette filteret navigerer du til Administrator, velger aktuell visning og trykker på Filtre.
Velg Tilpasset som Filtertype, og velg avansert. Så setter du inn følgende:
- Felt A: Vertsnavn
- Utdrag A: (.*)
- Felt B: Forespørsels-URI
- Utdrag B: (.*)
- Resultat til: Forespørsels-URI
- Konstruktør: $A1$B1
Dette er oversikten du får under Atferd > Nettstedsinnhold > Alle sider før filteret er satt opp:
Filteret justerer ikke historiske data, men vil endre utseende på innhold rapportene fra den dato du setter det opp.