Søkemotoroptimalisering - SEO
Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å bli synlig i søkeresultater for det dine kunder er på utkikk etter. Vet du hvordan, eller om, din bedrift vises i søk når en potensiell kunde søker etter dine varer eller tjenester?
Det finnes i hovedsak to måter å komme øverst i søkeresultatet på;
- Kjøpt annonseplass (les mer om Google Ads)
- Organisk rangering
Hvorfor jobbe med søkemotoroptimalisering?
Google ønsker å vise sine brukere de mest relevante søkeresultatene for det brukerene søker på. Gjennom godt arbeid med SEO hjelper vi søkemotoren forstå kvaliteten av dine produkter og tjenester, slik at du får den plasseringen i søkeresultater du fortjener.
I Norge er Google den desidert største søkemotoren. Her utføres det 50 millioner søk i døgnet. Det vil si at hver nordmann i snitt “googler” mer enn 10 ganger i døgnet!
Sjansen for at noen i løpet av de siste dagene har søkt på nett etter din bedrift, tjenesten du tilbyr eller varen du selger, er stor. Og viktigheten av å rangere på førstesiden i søkemotorene er ekstremt viktig. Dagens forbrukere er utålmodige og tar veldig raske beslutninger. Det å ligge på side to i Google har derfor veldig liten hensikt. 75% av av alle som søker, leser bare innhold på førstesiden av Google.
Hvordan bli mer synlig i organisk søk?
Ved hjelp av en omfattende søkeordsanalyse kartlegger vi søkeordene og frasene kundene dine bruker når de er på utkikk etter produktene eller tjenestene du tilbyr.
Ved å produsere tekst på nettsiden din som besvarer spørsmålene de fleste kunder/brukere lurer på, sørger vi for at søkemotorene finner akkurat din nettside. Dette gir merverdi for brukeren, som igjen fører til at søkemotorene oppfatter din nettside som relevant.
For at din nettside skal bli mer synlig i organiske søkeresultater, må nettstedet ditt være tilgjengelig for søkemotorene, eller indeksert som det heter. Det har lite for seg å ha en nydelig nettside, med flott innhold, som søkemotorene ikke kjenner til. Vi hjelper deg med å optimalisere nettstedet og innholdet slik at det fungerer på alle plattformer, mobil, nettbrett og PC. Vi tar ansvar for å hjelpe deg med å få kontroll over at de tre store driverne bak god SEO, altså synlighet i søkeresultater; teknisk SEO, godt innhold og eksterne lenker, er optimale.
Ønsker du å lese mer om søkemotoroptimalisering? Eller lurer du på hvilke faktorer på nettsiden din som påvirker SEO? Vi har skrevet en utfyllende artikkel om SEO
Konverteringsoptimalisering
All trafikk er ikke god trafikk. Har du for mange vindusshoppere på nettsiden din som hverken handler eller tar kontakt? Økt kvalitet på trafikken inn til nettstedet øker sjansen for at kundene for eksempel handler, registrerer seg for nyhetsbrev eller melder seg på arrangementet ditt. Hvor enkelt er det for kundene dine å registrere seg som kunde eller finne innholdet/produktet de er på utkikk etter på nettsiden din?
Hvordan er din nettside i dag?
Lurer du på hvordan din nettside rangerer på de viktigste tjenestene/produktene du tilbyr i dag? Ta kontakt med oss så kan vi se på dine rangeringresultater sammenlignet med dine konkurrenter og hjelpe deg videre!