Innholdsmarkedsføring
Innholdsmarkedsføring, annonsørinnhold og content marketing er begrep som benyttes om hverandre. Vi jobber i hovedsak med produksjon av innhold som publiseres på bedriftens egen nettside eller blogg.
God innholdsproduksjon
For å skape god innholdsmarkedsføring krever det godt innhold. Kravet til innhold øker og øker for hver dag, og innholdsproduksjon er en ressurskrevende jobb. Vi i HK Link er opptatte av at vi ikke bare skal skape mengder av innhold, men å skape riktig og godt innhold. Innhold som svarer til din bedrifts målsetninger, kommunikasjonsstrategi, og som gir de resultatene du som bedrift ønsker. For å få til dette er det viktig å sette riktige målsetninger for ditt innhold.
Vår erfaring er at det finnes veldig mye innholdsmarkedsføring i varierende kvalitet og med varierende effekt. Innholdsmarkedsføring bør etter vår mening gi sluttkundene reell verdi, unngå å være direkte selgende, samt ha en tydelig avsender. Vi skaper innhold som hjelper våre kunder bygge autoritet innen sine fagfelt, yte god kundeservice og styrke sin merkevare. Dette betyr at vi tenker på sluttbruker først. Vårt mål er å skape relevant verdifull trafikk til og via innholdet vi skaper. Vi tenker alltid: «Hvilken verdi har dette for leseren?» Noe som på lang sikt være mye mer verdifullt for våre kunder.
Gjennom å dele av din kunnskap i innholdet oppnår du både bevisstgjøring og øker kjennskapen til din merkevare. I tillegg bygger du autoritet og relasjoner til dine kunder, som igjen bidrar økt merkevarebyggende verdi.
Skreddersydd innhold
Måten vi i HK Link jobber med innholdsproduksjon er alltid skreddersydd til din bedrift. Sammen med dere ser vi hvor behovet er størst og hva dere ønsker å satse på. Vi gjør SEO-analyser av deres nettsted og marked for å se hva vi bør lage innhold om, eller vi holder workshop for å finne riktig kommunikasjon for dere på sosiale medier. Dette gir et godt grunnlag for å treffe målgruppenes behov med riktig budskap på riktig sted til riktig tid.
Effektiv innholdsmarkedsføring
Godt og informativt innhold kan leve lenge, og vil også gi effekt med tanke på SEO. Innholdsmarkedsføringen kan bidra til å skape gode resultater i lang tid. Gjennom å jobbe kontinuerlig med å skape godt innhold vil du etter hvert kunne opparbeide deg en ekspertrolle i kundenes bevissthet, og hos søkemotorene.
Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende prat om produksjon av innhold og innholdsmarkedsføring!